الخميس، 16 سبتمبر 2010

حوارات




الزوجة من المطبخ : أحمد إسمها إيه اللى بتغنى عندك في التلفزيون دي ؟
أنا : إسمه جواد العلي
الزوجة : ياخبر إسود .. دى راجل ؟
أنا بغيظ : أيوه .. المفروض كده
هى : هاها .. ومالك متغاظ كده ليه ؟

هى : إيه يأحمد اللي إنت جايبه ده .. فين الكزبرة ؟
أنا : ماهى قدامك أهي
هى : أولا دى بقدونس .. ثانيا أنا عايزة كزبرة ناشفة .. وفين مرقة الماجي ؟
أنا : ماهى قدامك أهي
هى : بذمتك دى مرقة ماجي .. دى خلطة الباشميل
أنا : أنا عارف بأه .. ماهى مكتوب عليها ماجي
هى : وده إيه ده كمان ؟
أنا : ده كيس البسلة بالجزر الى إنتي طلبتيه
هى : ده خضار مشكل
أنا : ماهو مرسوم عليها بسلة وجزر أهوه
هى : طيب إعمل حسابك نتغدى فى تشيليز النهارده
أنا : حاضر

فى الثالثة صباحا
أنا : إنتي نمتي ولا إيه ؟
هى : أيوه .. فيه حاجة؟
أنا : بقولك إيه .. هى فاتن حمامة في فيلم دعاء الكروان كان إسمها إيه ؟
هى : أستغفر الله العظيم .. معقولة ياعالم فى نص اليل
أنا : كان إسمها إيه بس ؟
هى : هنادى .. كان إسمها زفت هنادي
أنا بكل حزم : غلط كان إسمها آمنة .. هنادي أكالها الوبا
هى : حسبي الله ونعم الوكيل

هي : أحمد .. إحنا باين علينا دخلنا شارع
غلط
أنا : أكيد ... مش هوه ده الشارع
هى : طيب ممكن تنزل تسأل العسكرى اللي هناك ده
أنا : هو فين شارع إسماعيل رمزي ؟
العسكري : والله ماعرف .. يمكن الميدان اللي بعد اللي جاي
أنا : شكرا
ألمح خلف العسكري لوحة مكتوب عليها شارع إسماعيل رمزى

ليست هناك تعليقات: